Sunday, February 2, 2014

JOM AMALKAN :)

nampak senangkan?
tapi rasa payah nak buat..
mm..kenapa ye..

"kalau tak boleh buat semua, jangan tinggal semua"
-sista-

betul jugak..

rasa payah bila nak bangun tahajjud..
tak dapat buat tiap-tiap hari,buat seminggu sekali..
rasa payah jugak,,buat sebulan sekali..
bila dah biasa nanti,boleh tingkatkan kekerapan buat tahajjud..

sedekah..
ini paling mudah..
hari-hari boleh buat..
senyum itu sedekah.
setaip pagi sedekahkan al fatihah untuk ibu bapa
lepas solat pun boleh buat..
tak semestinya sedekah duit..

takkan daripada 7 perkara di atas, satu pun kita tak boleh buat..
kalau kita dapat buat satu perkara yang di atas
tapi kita istiqamah,itu sudah bagus.

niat kerana Allah..
sebelum tidur,niat nak bangun tahajjud..
Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui



jom selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W

video


dapat dari whatsapp,syukran..

Saturday, February 1, 2014

SaYa Di MaNa??

where am i??
assignment..test..
practical test..
my time is running out..
Ya Allah..give me a chance..
give me second chance..
to finish my works..

that always happen to me.. :(
time is precious
do not waste time..

....................................

then my friend sent this..

mmm..thats good.. 


thanks my friend

sakit itu penghapus dosa

assalamualaikum... 
hee :)

kali ni nak cerita tentang lawatan ke Hospital Sungai Buloh
tak payah formal sangat lah ye..bukan buat laporan..

dah dua kali berpeluang pergi sana..
alhamdulillah..saya memang suka pergi hospital

tapi saya pergi jabatan rehabilitasi
dah belajar fisioterapi kannn..
memang seronok..banyak pengalaman
kali kedua, dapat rawat pesakit..
pesakit yang baru lepas angin ahmar dan Alzheimer
alhamdulillah,pesakit bagi kerjasama yang baik..

ada seorang makcik tu nak cepat sihat
dia boleh berjalan tapi dia takut..
kami pun bagi semangat kat makcik tu
makcik tu gembira,senyum,ketawa
bila makcik tu bersemangat....
dia tak berhenti buat apa yang diajar..
kami pula yang tanya, "makcik ok tak?"
"makcik ok,boleh buat lagi.."

nampak??
eh,maksud saya..
pesakit tu akan bersemangat kalau ada orang bagi sokongan
bila dia tengah sakit, badan lemah, mental lemah, sedih..
jadi kita ni kena tolong pesakit tu..
tak semua pesakit datang dengan keluarga
dan ditemani keluarga sampai tamat sesi rawatan

selain tu, saya berpeluang melawat wad biasa
dapat jumpa pesakit yang ada masalah berkaitan paru-paru
di gym pula, dapat jumpa pesakit yang patah kaki
jadi, kena ajar 'exercise' yang sesuai..

dari pagi sampai tengahari kami melawat
memang seronok..
bila dah didedahkan dengan lawatan seperti ni,
dapat buka minda saya tentang fisioterapi
'physiotherapist' atau kata lainnya jurupulih fizikal..

pesan pensyarah saya, kalau dah kerja nanti,
kerja baik-baik..anggap pesakit tu macam keluarga kita
kerja dengan ikhlas..tujuan kita nak pulihkan pesakit
nak tengok dia sihat.. 
niat kena betul.












terima kasih pensyarah sebab bawa kami pergi hospital :D

Sekadar Lukisan...

sekadar lukisan..
mungkin sama dengan apa yang digambarkan
atau mungkin tidak..

dilahirkan di Kuala Lumpur
tetapi menetap di Selayang

ada yang kata rumah kampung
kerana dulu ia rumah papan..
sekarang..

banyak dah berubah
dari papan ke batu..
dari 2 ke 3 pintu..

apapun saya masih gembira
bahagia..
alhamdulillah..
ada keluarga besar :)
ada datuk,nenek,pakcik,makcik,sepupu..


bila rindu,saya lukis rumah..
membayangkan detik-detik gembira 
sewaktu di rumah
sampai tersenyum,ketawa seorang diri :p
kadang-kadang ada rasa nak menangis 


saya tak pandai melukis..ini yang mampu




thanks senior ^-^