Friday, November 11, 2011

zzzZZZ...


eh..aku di mana?? kenapa gelap? tolong!!!!
berdebar-debar..adakah aku sudah mati?
tiada siapa yang jawab..
aku menuju ke arah cahaya.. tolong!! aku menangis..
cahaya itu semakin lama semakin jauh..
aku berlari laju..tunggu! tunggu!
jangan tinggalkan aku..
tiba-tiba...
aaaaa!!!!!!!!!!
aku terjatuh.aduh!sakitnya..
aku mendongak ke atas..aku takut! badanku menggigil.
lelaki berbaju putih di hadapanku..
bau mawar semerbak..menusuk hidungku
tanganku ditarik..tolong lepaskan aku! 
lepaskan aku! ampunkan aku!
.............................
astagfirullahal 'azim..
mimpi rupanya..aku mengelap peluh di dahi..
bibirku basah dengan zikrullah..
patut lah..lupa baca doa..kaki pun tak basuh..

kalau dah mengantuk,,mata jadi berat..apa boleh buat..tidur lah!
tunggu dulu..
berat sangat ke kaki nak melangkah ke bilik air..
nak buat apa?? berwuduk lah.. basuh kaki tu..
berat sangat ke mulut nak baca doa..
rasanya tak kan.. tak sampai 1 minit pun..

senang kan? haha..
selain doa tidur,kita boleh baca..

1. Surah Al-Fatihah
2. Ayat Kursi
3. Surah An-Ikhlas
4. Surah Al-Falaq
5. Surah Al-Nas
6. Subhanallah  33kali
7. Alhamdulillah  33kali
8. Allahuakbar  33kali

semoga kita terhindar dari mimpi buruk dan dijauhi dari perkara-perkara
yang tidak diingini..mudah-mudahan kita dilindungiNya sepanjang tidur..

#ingat-mengingatkan amalan mulia.kadang-kadang kita lupa.ingatkan saya juga  :D

No comments:

Post a Comment