Monday, February 25, 2013

batik oh batik

Assalamualaikum..
haa..ni nak cerita pasal kek batik
ada apa dengan kek batik?
kenapa nama kek batik?
saya pun tertanya tanya..
di mana corak batik dalam kek batik?
kenapa tak letak kek biskut mary ke..
kek biskut berlapis ke.. 
dah kek..biskut lak..

ni pertama kali saya buat..
bukan saya buat seorang..dengan kakak saya la..
kalau buat seorang,tak tahu la jadi kek apa..hihi
saya minta resepi dengan dua orang sahabat saya..
yati dan jijah..
fifkir punya fikir
...........................................................................

saya gabung resepi mereka berdua..
dan ikut suka saya lah nak mula dengan apa dulu
orang kata kalau kita ikut betul-betul takkan jadi..
yela..orang tu guna cawan lain..bekas lain..
tak sama dengan kita..ikut kreativiti sendiri :)

ok..maaf..bahan-bahannya :

600g biskut mary
1 ketul butter
1/2 tin susu pekat
1/2 cawan gula
2 biji telur
1 cawan koko
1 cawan milo
1 cawan air suam
esen vanila
garam secukup rasa

cara-caranya :

masak butter, telur, koko, milo, susu pekat,
gula, air suam, esen vanila, garam
hingga pekat..

patahkan biskut mary,
gaul sebati dan masukkan ke dalam bekas

*ada juga saya patahkan biskut dalam bekas
lepas tu saya tuang bahan-bahan yang di masak tadi..
ada banyak cara..terpulang pada masing-masing

simpan dalam peti sejuk..


 sekian..

Selamat Mencuba :p

No comments:

Post a Comment